این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۳۳-۴۳
عنوان فارسی
مقایسه میزان رضایت مندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از عملکرد اساتید مشاور قبل و پس از اجرای طرح استاد مشاور
چکیده فارسی مقاله
سابقه و اهداف: مشاوره و راهنمایی ناکافی، در دستیابی دانشجویان به اهداف آموزشی و حرفهای ایجاد اختلال نموده و بدین صورت ممکن است آنها از منابع مناسب جهت رفع نیازهای آموزشی خود استفاده ننمایند. مطالعه حاضر با هدف مقایسه میزان رضایت مندی دانشجویان از عملکرد اساتید مشاور قبل و پس از اجرای طرح استاد مشاور انجام شد.روش بررسی: این مطالعه توصیفی- مقطعی که جامعه آن را کلیه دانشجویان رشتههای مختلف در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشکیل دادند، در دو مرحله در نیمسال اول 91-90 و نیمسال اول 92-91 انجام شد. تعداد نمونه 244 نفر و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامهای خود ساخته مشتمل بر دو بخش اطلاعات فردی و تحصیلی دانشجویان و 10 سؤال چند گزینهای در مقیاس لیکرت جهت سنجش میزان رضایت آنها از عملکرد استاد مشاور بود. دادهها با نرم افزار SPSS و آزمون هایتی زوج، کا- اسکوئر و آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شد.یافتهها: "فراهم بودن امکان دسترسی به استاد مشاور" تنها موردی از موارد ده گانه رضایت مندی دانشجویان بود که تفاوت معنی داری را قبل و پس از اجرای طرح در دانشجویان دانشکده پرستاری نشان داد (01/0=P) در حالی که در سایر موارد تفاوت معنیداری مشاهده نشد. نتیجهگیری: به نظر میرسد که اجرای طرح استاد مشاور نتوانسته است جایگاه رضایت بخشی را برای دانشجویان فراهم کند. نظارت کافی دانشگاه بر اجرای صحیح فرآیند طرح، حمایت از اساتید مشاور و تقویت جایگاه آنان میتواند به بهبود این فرآیند کمک نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مشاوره، راهنمائی، رضایت مندی، دانشجو
عنوان انگلیسی
Students’ satisfaction about the performance of academic advisors before and after implementation of the Advisors` Project in Shahrekord University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Inadequate advice interferes with students’ achievements of educational and professional goals. The present study was carried out to compare the satisfaction of Shahrekord University of Medical Sciences' students about the performance of academic advisors before and after implementation of the Advisors` Project.Methods: This cross-sectional study was carried out on 244 students studying in different programs at Shahrekord University of Medical Sciences in two stages at the first semester of 2010-2011 and the first semester of 2011-2012. For data collection, we used a self designed questionnaire including individual and educational information and 10 multiple-choice questions with Likert scale to assess the satisfaction of students from the advisor’ performance. Results: From the ten items of satisfaction, only "providing access to an advisor" was significant after implementing Advisors` Project in Faculty of Nursing (P=0.01). Conclusion: It seems that the performance of advisors` project could not provide a satisfactory position for students. Adequate supervision of university students is crusial, proper implementation of the program can support faculty advisors to strengthen their position and help them to improve their supervision skills.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Advisor, guidance, satisfaction, medical, students
نویسندگان مقاله
معصومه دل آرام | m delaram
shahrekord university of medical sciences, shahrekord, iran
گروه مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Shahr kord university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-40-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات