این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۲۸-۴۰
عنوان فارسی
درک دانشجویان پرستاری از کیفیت آموزش تئوری و بالینی :یک مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله
سابقه و اهداف : بهبود و ارتقاء کیفیت آموزش پرستاری مستلزم بررسی مستمر وضعیت موجود جهت اصلاح نقاط ضعف میباشد و دانشجویان به عنوان دریافت کنندگان خدمات آموزشی بهترین منبع برای شناسایی مشکلات آموزشی هستند. هدف این مطالعه تبیین درک دانشجویان پیرامون کیفیت آموزش پرستاری است. روش بررسی: در این مطالعه کیفی، 40 دانشجوی پرستاری سال چهارم با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. سپس 8 مصاحبه گروه مدار صورت گرفت. کلیه مصاحبهها روی کاغذ پیاده و با روش تحلیل محتوا تجزیه و تحلیل شد. یافتهها: با استفاده از تحلیل دست نوشتهها، تعداد قابل توجهی درون مایه اولیه و سه درون مایه اصلی که هر یک چند درون مایه فرعی داشتند، استخراج شد. درون مایه اصلی در سه طبقه، شامل "آموزش تئوری"، "آموزش بالینی" و "فاصله تئوری و بالین" دسته بندی شدند که این درون مایههای اصلی و فرعی با جملاتی از بیانات شرکت کنندگان در مطالعه توضیح داده شد. نتیجهگیری: به نظر میرسد وضعیت آموزش تئوری و بالینی نیازمند تأمین جامعتر شیوههای آموزشی در جهت یکپارچه کردن دانش و عمل، امکانات و تجهیزات محیط بالین و بازنگری ابزارهای ارزشیابی بالینی است و ضرورت دارد در این ابعاد تمهیداتی صورت گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش تئوری و بالینی، دانشجویان پرستاری، آنالیز محتوی
عنوان انگلیسی
Nursing students’ views toward quality of theoretical and clinical nursing education: A qualitative Study
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Improvement of the quality of nursing education involves continuous assessment of the current condition in order to improve the quality. The students who received educational services are the best source to recognize the existing problems in the education. This study aims to describe the experiences and viewpoints of nursing students on quality of nursing education Method: In this qualitative study, 40 senior nursing students were selected according to purposeful sampling method. Then, eight focus group interviews were performed. All interviews were transcribed and analyzed according to content analysis method. Results: Using thematic analysis, a significant number of preliminary themes and three main themes each with few other sub-themes, were emerged. The main themes were “theoretical education”, “clinical education” and “the gap between theoretical and clinical education”. Conclusion: It seems that theoretical and clinical education needs more comprehensive educational approaches to integrate knowledge and practice. We suggest that clinical assessment perform by faculties of nursing schools in clinical settings.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فتیحه کرمان ساروی | f kermansaravi
zahedan university of medical sciences, zahedan, iran.
مرکز تحقیقات ارتقاء سلامت، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان (Zahedan university of medical sciences)
علی نویدیان | a navidian
zahedan university of medical sciences, zahedan, iran.
مرکز تحقیقات ارتقاء سلامت، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان (Zahedan university of medical sciences)
محمود ایمانی | m imani
pediatric department, zahedan university of medical sciences, zahedan, iran.
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان (Zahedan university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-32-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات