این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۶۳-۷۲

عنوان فارسی سبک‌های یادگیری و روش آموزش ترجیحی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد
چکیده فارسی مقاله سابقه و اهداف : شناخت سبک‌های یادگیری در یادگیری بهینه، افزایش بازدهی آموزش، جهت دهی به فعالیت‌های تدریس و یادگیری حائز اهمیت است. این تحقیق با هدف بررسی سبک‌های یادگیری و روش آموزش ترجیحی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد در سال 1391 انجام شد. روش بررسی: در این مطالعه مقطعی 354 نفر از دانشجویان به روش تصادفی - طبقه‌ای مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، دو پرسشنامه استاندارد Joy Reid و پرسشنامه روش آموزش ترجیحی و بخش سؤالات جمعیت شناختی و زمینه‌ای بود. داده‌های با کمک آزمون‌های ضریب همبستگی پیرسون، آنالیز واریانس یک طرفه و تی تست مستقل مورد آزمون قرار گرفتند. یافته‌ها: میانگین سن و معدل شرکت‌کنندگان به ترتیب برابر با 32/3 ± 84/21 و 77/1 ± 69/16 بود . از روش‌های آموزش ترجیحی در قسمت دروس نظری، روش سخنرانی و در قسمت دروس عملی، روش آموزش تیمی بیشترین امتیاز را کسب کرد. میان سبک یادگیری شنیداری و دیگر سبک‌های یادگیری همبستگی مستقیم و معناداری وجود داشت. علاوه بر این دانشجویان دانشکده‌های پزشکی و داروسازی در سبک‌های یادگیری شنیداری (014/0 P = ) و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی در سبک یادگیری حرکتی (001/0 P = ) و گروهی (022/0 P = ) بالاترین نمره را کسب کردند. نتیجه گیری: با توجه به تعیین سبک یادگیری و روش آموزش ترجیحی غالب در هر یک از دانشکده‌ها و لزوم اهمیت شناخت آن‌ها از طرف اساتید در جهت برنامه ریزی تدریس با هدف بالا بردن میزان یادگیری فراگیران، برگزاری نشست‌های هم اندیشی و استفاده از نتایج مطالعه حاضر در گروه‌های آموزشی دانشگاه مورد تأکید قرار می‌گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سبک یادگیری، یادگیری، روش آموزش، آموزش مؤثر، دانشجو

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید مجتبی یاسینی اردکانی | s m yassini ardekani
shahid sadoughi university of medical sciences-yazd, iran
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

شاهین بنایی بروجنی | sh banaei borujenei
shahid sadoughi university of medical sciences-yazd, iran
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

مهدی میرزایی علویجه | m mirzaei alavijeh
shahid sadoughi university of medical sciences-yazd, iran
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

فاضل زینت مطلق | f zinat motlagh
yasuj university of medical sciences, yasuj, iran
مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
سازمان اصلی تایید شده: مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت

ریحانه فاریابی | r faryabi
shahid sadoughi university of medical sciences-yazd, iran
مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-94-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات