این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۲-۱۵
عنوان فارسی
تبیین تجارب پرستاران از بستر آموزش مداوم پرستاری: یک مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله
سابقه و اهداف: یکی از راههایی که بتوان رفتارهای مراقبتی پرستاران را از نظر علمی بهبود بخشید، اجرای فرایند آموزش مداوم و بهسازی آن است، برای نیل به این هدف بایستی بستری مناسب برای آموزش مداوم پرستاران فراهم باشد . در حال حاضر با وجود الزام قانونی برای آموزش مداوم پرستاران، این هدف به طور مطلوب محقق نشده است. برای نیل به این هدف بایستی عوامل زمینهای بررسی شوند، از اینرو هدف این تحقیق کنکاشی در تجارب پرستاران برای تبیین بستر اجرائی آموزش مداوم پرستاری طی یک مطالعه کیفی بود. روش بررسی: این مطالعه با رویکرد کیفی در سال 1390 انجام شد.23 نفر از سوپروایزران آموزشی، مدیران پرستاری و پرستاران با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف در این مطالعه مشارکت داشتند. جمع آوری دادهها با مصاحبه بدون ساختار و یادداشت در عرصه و تجزیه و تحلیل دادهها با روش تحلیل محتوی قراردادی انجام گرفت. یافتهها: در طی فرایند آنالیز محتوا، مشارکت کنندگان در نهایت سه طبقه شامل :1) گرایش ناکافی به آموزش الزامی 2) حمایت ناکافی و 3) نظارت آموزشی انفعالی را تبیین کردند که درونمایه اصلی مطالعه شامل اقبال ناکافی از آموزش قانونی از آنها بدست آمد. نتیجهگیری: در حال حاضر به دلیل نبود انگیزه، حمایت و نظارت مؤثر آموزشی، پرستاران فعالانه در فرآیندهای یادگیری وارد نشده و آموزش مداوم محدود به اجرای مصوبات قانونی و کسب منافع آموزشی برای پرستاران و سازمان آنان شده است، بنابراین برای بهبود این وضعیت نیاز به توجه و بسترسازی مناسب شامل حمایت کافی و نظارت آموزشی مؤثر میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تحقیق کیفی، بستر، آموزش مداوم پرستاری، آنالیز محتوی
عنوان انگلیسی
Explaining the experiences of nurses about post-registration nursing education context: A qualitative study
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: One of the ways that can improve scientifically the nursing care behaviors is Post-Registration Nursing Education and sttaf development process. To achieve this objective appropriate context Post-Registration Education must be provided for nurses. Currently, despite the legal requirement for continuing education for nurses, this goal has not been achieved as desired. To achieve this goal, the underlying cause should be investigated. Therefore, the aim of this study was to explore nurses' experiences of nursing continuing education context by a qualitative study. Methods: The study with a qualitative approach was conducted in 2011, 23 people from the Educational Supervisors, nurse managers and nurses with a purposeful sampling participated in the study . The data collected by unstructured interviews and field notes and were analyzed using conventional content analysis . Results: During the process of content analysis, participants explained three themes includeing: 1) insufficient attitude to the required training 2) inadequate support 3) Passive training monitoring and the main theme of the study was inadequate perception of their legal education. Conclusion: Currently, due to lack of motivation, support and effective supervision of Post-Registration Nursing Education nurses involved inactively in the learning process and continuing education is limited to the statutory approvals and business benefits of training for nurses and their organizations. So To improve this situation is required attention and good infrastructure Includeing adequate support and effective supervision.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی اکبر واعظی | a a vaezi
shahid sadoughi university of medical sciences, yazd, iran
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
زهره ونکی | z vanaki
nursing department in tarbiat modares university tehran iran
گروه آموزش پرستاری، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
فضل الله احمدی | f ahmadi
nursing department in tarbiat modares university tehran iran
گروه آموزش پرستاری، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-49-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات