این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۲۷-۳۵
عنوان فارسی
بررسی مقایسهای دیدگاه مشمولین آموزش مداوم نسبت به شیوه ارائه برنامهها به صورت حضوری و الکترونیکی در سال ۱۳۹۰
چکیده فارسی مقاله
سابقه و اهداف: در کشور ما آموزش مداوم پزشکی در قالب الکترونیک موضوع نسبتاً جدیدی است. با توجه به محدودیت زمانی و مکانی برنامههای آموزش مداوم پزشکی حضوری و در مقابل در دسترس بودن برنامههای آنلاین در هر مکان و زمان، ارائه برنامهها به صورت الکترونیکی کمک زیادی به استفاده تعداد بیشتری از مشمولان میکند. دفتر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی یزد از پزشکان شرکت کننده در برنامهها در مورد شیوه ارائه برنامهها به صورت حضوری و الکترونیکی نظرسنجی نموده است تا بتواند برنامههایی متناسب با شیوه مورد نظر آنان ارائه نماید. روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه توصیفی مقطعی میباشد. روش گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامههای محقق ساختهای بود که روایی و پایایی آن نیز تأیید و توسط 98 پزشک عمومی تکمیل گردید. نمونهها به روش نمونهگیری آسان از میان کلیه پزشکان عمومی شرکت کننده در برنامههای بازآموزی در نیمه دوم سال 1390 انتخاب شدند. یافتهها: . میانگین سنی شرکت کنندگان 9/41 سال بود و 62% از آنها مرد بودند. پزشکان مطلوبترین روش آموزشی در برنامههای آموزش مداوم پزشکی را، روشهای الکترونیکی 1/57% (56 نفر) انتخاب نمودند. مناسبترین برنامههای حضوری را سخنرانی (1/58%) و کارگاههای عملی (7/38%) و بهترین قالب برنامههای الکترونیکی را خودآموزی با دیسک فشرده ( CD ) و برنامههای اینترنتی دانستند. نتیجهگیری: با توجه به نتایج این مطالعه، گرایش به برنامههای آموزش مداوم پزشکی الکترونیکی در بین پزشکان افزایش یافته است. همچنین اجرای این نوع برنامهها میتواند به صرفهجویی در زمان و دسترسی مکانی آسانتر به برنامهها، به پزشکان کمک کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A comparative study of viewpoints of subjects liable to continuous medical education (CME) about the method of presentation of programs in 2011
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Electronic Continuous Medical Education (CME) is not common in Iran. Considering the convenience of virtual education and availability of essential infrastructure for virtual CME, it is important to understand opinions of medical practitioners about this method. This study aims to evaluate the opinions of physicians participating in CME programs of Shahid Sadoughi University of Medical science about the method of presentation of programs including face to face and electronic (virtual) education.Method: This study was a descriptive cross-sectional study. Data were collected by a self-structured questionnaire. The validity and reliability of the questioner was confirmed by panel of experts . The questionnaire completed by 98 general practitioners. Results: Mean age of participants was 41.9 years, 62% of them were males. Fifty six participants (57.1%) selected electronic education as the most favorite method of presentation of CME. Among traditional presentations, lectures (58.1%) and practical workshops (38.7%) were the most favoriteand among virtual (electronic) programs, self-education by CD and online programs were the most favorite. Conclusion: According to the findings, tendency to virtual (electronic) CME programs has increased among physicians. Further development and full establishment of this method can save time of participants and make a variety of programs more available.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مسعود میرزایی | m mirzaei
department of epidemiology and biostatistics, yazd shahid sadoughi university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
امیر هوشنگ مهرپرور | a h mehrparvar
department of occupational medicine and industrial diseases, yazd shahid sadoughi university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
مریم بهایلو | m bahaloo
yazd shahid sadoughi university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
محمد حسین داوری | m h davari
department of occupational medicine and industrial diseases, yazd shahid sadoughi university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
حمیدرضا اولیای | h r owlia
yazd shahid sadoughi university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-99-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات