این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۳-۱۲
عنوان فارسی
وظایف و عملکرد اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی تبریز سال ۱۳۸۹
چکیده فارسی مقاله
سابقه و اهداف: حمایت، مشاوره و راهنمایی دانشجویان در طول دوره تحصیل یکی از مهمترین وظایف دانشگاهها میباشد. این مطالعه به منظور تعیین دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما طراحی شده است. روشبررسی: این پژوهش از نوع توصیفی - تحلیلی میباشد که بر روی 250 دانشجوی پرستاری و مامایی و اتاق عمل که با روش سرشماری انتخاب شده بودند، انجام گرفت. جهت تعیین دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما از پرسشنامه استفاده شد. تجزیه و تحلیل یافتهها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS ویرایش 17 و آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت. یافتهها: نتایج نشان داد بیش از نیمی از دانشجویان موافق با وظایف فعلی استاد راهنما بودند و از دیدگاه دانشجویان “ارائه راهنمایی در زمینه شغل و ادامه تحصیل”، “ارزیابی وضعیت تحصیلی فعلی دانشجو” مهمترین وظایف و “مشورت استاد مشاور با سایر کارشناسان در مورد مشکلات موجود” و “معرفی دانشجو به واحدهای مربوطه برای رفع نیازهای وی” کم اهمیت ترین وظایف اساتید راهنما بود. عملکرد اساتید راهنما از دیدگاه 6/31 درصد دانشجویان خوب برآورد شد. نتیجهگیری : نتایج این پژوهش نشان داد که در کل دانشجویان دیدگاه خوب به وظایف اساتید راهنما داشتند که نشان دهنده وجود پتانسیل مناسب جهت ارتقای امر مشاوره دانشجویان میباشد. با توجه به نتایج عملکرد اساتید نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در فرایند مشاوره تحصیلی اساتید راهنما میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دیدگاه، وظایف استاد راهنما، عملکرد، مشاوره تحصیلی
عنوان انگلیسی
Duties and performance of academic advisors from the view of students of Tabriz School of Nursing and Midwifery in 2010
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Support , advice and guidance of students during of study are one of the most important responsibilities of universities. They are responsible to solve students' problem about this matter. Thus, this study has been designed to determine the students' view about of the Duties and Performance of Academic advisors. Methods: This study which is a descriptive- analytical study. Is performed on 250 nursing and midwifery and operation room students selected using by census method. In order to analysis of finding, Questionnaire has been used to determine the students' view of the duties and performance of academic advisors. SPSS 1 7 software and descriptive - inferential statistic has been used to analysis of finding. Results : The findings showed that, more than half of students were agree with academic advisors duties. From students' view "offering advice in terms of job and education" and "assessing the current academic status of students" were as main tasks of academic advisors. "Advisor' consult with other experts about the current problems" and the "introduction of relevant units to meet the needs of students" were the weakest cases of performance of academic advisors. And performance of academic advisors was good in students’ view about 31.6 percent. Conclusion: In this study views of students are well suited to the tasks of academic advisors. This issue indicated that, there is an appropriate potential to promote students consulting. According to the results on the performance of academic advisors need to make fundamental changes in the process of Supervisors is academic counseling
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
View, Academic advisor, Performance, Duties
نویسندگان مقاله
مهناز جبراییلی | m jebreili
department of pediatric, school of midwifery and nursing, university of medical science, tabriz, iran
دانشگاه علوم پزشکی تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تبریز (Tabriz university of medical sciences)
سوسن ولیزاده | s valizadeh
department of pediatric, school of midwifery and nursing, university of medical science, tabriz, iran
دانشگاه علوم پزشکی تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تبریز (Tabriz university of medical sciences)
آزاد رحمانی | a rahmani
department of medical surgical, school of midwifery and nursing, university of medical science, tabriz, iran
دانشگاه علوم پزشکی تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تبریز (Tabriz university of medical sciences)
حسین ابراهیمی | h ebrahimi
department of physiatrist, school of midwifery and nursing, university of medical science, tabriz, iran
دانشگاه علوم پزشکی تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تبریز (Tabriz university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-62-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات