این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱۳-۲۰

عنوان فارسی بررسی میزان رضایتمندی مشمولین آموزش مداوم از برنامه‌های آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان سال۱۳۹۰
چکیده فارسی مقاله سابقه و اهداف : نقش آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی و سلامت به سرعت در حال گسترش می‌باشد. پذیرش و احساس رضایت از برنامه‌های ارائه شده از جانب پزشکان به عنوان قشر مهم سیستم سلامت در گذراندن دوره‌های آموزشی مداوم پزشکی بسیار حائز اهمیت است. هدف از این مطالعه بررسی میزان رضایتمندی مشمولین آموزش مداوم از برنامه های آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سال 1390 بود. روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی مقطعی می‌باشد که طی مدت یک سال 90 نفر شرکت کننده، بخش‌های راهنما، دوره آموزشی، آزمون و نظرسنجی را گذرانده و مورد ارزیابی و مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه متشکل از 28 سؤال در دو بخش بود، بخش اول متغیر های دموگرافیک شرکت کنندگان و بخش دوم سطح رضایت شرکت کنندگان را در رابطه با کیفیت دوره و محتوا را می‌سنجید. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش 18 انجام گرفت. یافته‌ها: نتایج در این پژوهش نشان می دهد بیشترین میزان رضایت از برنامه‌های الکترونیکی آموزش مداوم به ترتیب از توالی محتوا (1/74 درصد)، روشن بودن اهداف (7/71 درصد) ، راهنمای برنامه (6/69 درصد) ، کیفیت ، ساختار و بیان گفتار مطالب (8/60 درصد) بود. نتیجه‌گیری: نتایج نشان می‌دهد اکثر شرکت کنندگان امکان استفاده از برنامه‌های آموزش الکترونیکی را بدون دغدغه ناشی از ترک محل خدمت ، اتلاف زمان، استرس‌های حاصل از تردد و نیز دسترسی به منابع و محتوا در زمان دلخواه را دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Assessment of satisfaction of CME’s participants about e- Learning programs in Semnan University of Medical Sciences in 2011
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The role of e-Learning in medical education is rapidly growing. Acceptance and satisfaction of e-Learning recipients of continuing Medical Education (CME) programs is very important in its success. The aim of this study is to assess CME’s participants’ satisfaction about e-Learning programs in Semnan University of Medical Sciences. Methods: This is a cross-sectional study. Over the period of one year, 90 participants passed the program including instructions, lesson, examination and feedback questionnaire which were evaluated comparatively. Data Collection tool was a questionnaire composed of 28 questions in two parts. The first part assess demographic characteristics of the participants and the second part evaluated the level of participant satisfaction about the quality of e-Learning content and program. Data analysis was performed using the software SPSS 18. Results: The highest satisfaction was in content sequence (74.1%) followed by goal clsarity (71.7%), program help (69.6%) and speech quality (60.8%) respectively. Conclusion: Similar to other studies, the result of this study revealed that most of CME learners can use e-Learning programs without leaving their work place and need to commute.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا صفایی | z safaei
cme unit, semnan university of medical science
کارشناس آموزش مداوم، دانشگاه علوم پزشکی سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی سمنان (Semnan university of medical sciences)

علیرضا عمادی | a r emadi
departeman computer, islamic azad university-semnan branch
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی سمنان (Islamic azad university of semnan)

مریم طاهری | m taheri
health center, semnan university of medical science
کارشناس مسئول گسترش شبکه شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی سمنان (Semnan university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-60-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات