این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۷۵-۸۴
عنوان فارسی
نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص نقش پاورپوینت در آموزش
چکیده فارسی مقاله
سابقه و اهداف: پاورپوینت نرم افزاری است که جزء اصلی ارائه در سالنهای سخنرانی، اتاقهای کنفرانس و کلاسهای دانشگاه شده است. مطالعات زیادی درباره پاورپوینت در کلاس انجام شده است. با توجه به نتایج متناقض و ادعاهای آنها این مطالعه نگرش دانشجویان درباره نقش پاورپوینت در آموزش را بررسی کرده است. روش بررسی: این مطالعه مقطعی بر روی 196 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شد. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. دادهها با نرم افزار SPSS و آزمونهای من ویتنی، کروسکال والیس و همبستگی پیرسون آنالیز شدند. یافتهها: این مطالعه نشان داد که 6/81% دانشجویان خلاصه نویسی در پاورپوینت را مفید میدانند؛ ضمناً 6/53%دانشجویان مایل بودند برخی اسلایدها به صورت خلاصه و برخی با جزییات کامل تهیه شوند. 5/49% دانشجویان با این نقد که این جلسات دانشجو را به عدم فعالیت تشویق میکنند با استفاده از این نرم افزار مخالف بودند؛ البته 4/68% دانشجویان تمایل به بحث بیشتری در کلاسها داشتند. دانشجویان این مطالعه (9/46%) با این ادعا که جلسات پاورپوینت از پیش تعیین شده هستند با استفاده از آن مخالف بودند. آنالیز همبستگی نشان داد با افزایش سن و نیز افزایش تعداد ترمهای گذرانده شده دانشجویان بیشتر معتقدند که پاورپوینت یادگیرنده را به عدم فعالیت تشویق میکند. نتیجهگیری: نتایج این مطالعه نشان داد دانشجویان با انتقادات موجود درباره پاورپوینت مخالف بودند. اما با توجه به امکانات و شرایط باید در پی تهیه پاورپوینتهای مناسب برای ارائه آموزش موفق و اثربخش بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پاورپوینت، نگرش، دانشجو، کلاس درس
عنوان انگلیسی
Students’ attitude towards the role of PowerPoint in education at Yazd Shahid Sadoghi University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction : PowerPoint TM software is the major component present in the lecture halls, conference rooms and classrooms. Many studies have been done about PowerPoint in classrooms. Given the conflicting results of studies, this study has examined the attitudes of students about the role of PowerPoint in their learning. Methods: This cross-sectional study was conducted on 196 students of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences. Data was collected using a questionnaire and analyzed using Mann- Witney, Kruskal- Wallise test and Spearman correlation tests. Results: Of all students, %81.6 found written summaries of PowerPoint slides useful. Also %53.6 of all students tended to provide slides both a summary and fall details. Almost half of students disagreed that the PowerPoint slides encourage them to be passive. Indeed, %68.4 of students tended to be more involved in classes. Students (%46.9) opposed with the claim that PowerPoint TM sessions are predetermined. However, they believed according to available facilities, educational materials should be provided for effective learning. Correlation analysis showed that increasing age and the number of terms passed made most students to believe that PowerPoint encourage them to inactivity. Conclusion: This study indicated that students were not agreed with the existing criticisms about PowerPoint.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
PowerPoint, Attitude, Student, Classroom.
نویسندگان مقاله
سید سعید مظلومی محمودآباد | s s mazloomy mahmoodabad
health education department , yazd university of medical sciences.yazd.iran
دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
معصومه زین العابدینی | m zeynolabedini
health education department , yazd university of medical sciences.yazd.iran
دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
حسن شهبازی | h shahbazi
health education department , yazd university of medical sciences.yazd.iran
دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-44&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات