این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۱۰-۱۷
عنوان فارسی
ارزیابی روشهای آموزشی دو جانبه و تکلیف محور نسبت به شیوه سخنرانی یکسویه و مرسوم
چکیده فارسی مقاله
سابقه و اهداف: در دهههای اخیر، لزوم تجدید نظر در روش یکسویه تدریس و استفاده از روشهای دوسویه و فعال یادگیری از سوی سیستمهای آموزشی، احساس شده و کاربرد این روشها در آموزش علوم پزشکی گسترش یافته است. پژوهش حاضر، به منظور ارزیابی روشهای آموزشی دو جانبه و تکلیف محور نسبت به روش یکسویه مرسوم آموزش دانشجویان دوره کارشناسی طراحی و اجرا گردید. روش بررسی: این مطالعه توصیفی- مقطعی بر روی 45 نفر از دانشجویان ترم سوم کارشناسی اتاق عمل و هوشبری که واحد روش تحقیق را اخذ کرده بودند انجام شد. ابزار سنجش میزان رضایت دانشجویان، پرسشنامه پایا و روا شامل 10 سؤال بود. تجزیه و تحلیل دادهها با نرم افزار SPSS صورت گرفت . یافتهها: بر اساس یافتههای پژوهش کلیه دانشجویان علاقه و رضایتمندی بیشتری نسبت به روش تدریس دو جانبه و تکلیف محور اظهار نمودند. 3/56% آنان کاملاً موافق و 8/43% موافق بودند. دانشجویان بیشترین نمره (56/3) را به انجام تکلیف (پروژه) در حین ترم به عنوان یک روش یادگیری دادند. نتیجه گیری: رضایت بالای دانشجویان از روشهای تدریس دو جانبه و تکلیف محور میتواند نشان دهنده یادگیری مؤثرتر و عمیقتر فراگیران در مقایسه با روشهای یکسویه تدریس باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
روش تدریس، دو جانبه، تکلیف محور، دوره کارشناسی
عنوان انگلیسی
Assessment of interactive and Task-Based Learning (TBL) methods compared to the conventional method of undergraduate teaching
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: In the recent decades, a revision of the traditional methods of teaching and using new methods of active learning has been felt in the educational system and the application of these methods in various sciences such as medical sciences has increased. The purpose of this study was to assess the effectiveness of interactive and task-based learning methods compared to the traditional methods of teaching to undergraduates. Method: A survey carried out on 45 students of surgical technology and anesthesia who attended in the Research Methods Course. A reliable and valid questionnaire including ten items was used to collect data on students’ satisfaction with the interactive and task based teaching methods. The data were collected and analyzed using SPSS-V16. Results: The findings of the study showed that most of the students were significantly more satisfied with the interactive and task-based teaching methods compared to the conventional lecturing method. Of 34 students who attended in the survey, %56.3 completely agreed and %43.8 agreed with the interactive and task based teaching methods. The highest score of satisfaction (3.56) was given to task-based learning. Conclusion: The findings suggest that students’ satisfaction with the interactive and task-based teaching methods may direct them towards deeper learning compared to the conventional uni-directional methods.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مسعود میرزایی | m mirzaei
department of epidemiology and biostatistics, yazd shahid sadoughi university of medical sciences
گروه آمار و اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
فاطمه عزیزیان | f azizian
education office, school of dentistry, yazd shahid sadoughi university of medical sciences
دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-32&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات