این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۱۸-۲۵
عنوان فارسی
بررسی دیدگاه دانشجویان و اعضاء هیئت علمی بیمارستان امام رضا (ع) تهران در مورد نحوه انجام و اهداف گزارش صبحگاهی در سال ۱۳۸۹
چکیده فارسی مقاله
سابقه و اهداف: در این تحقیق تلاش بر آن شده است دیدگاه دانشجویان و اعضاء هیئت علمی در مورد نحوه انجام و اهداف گزارش صبحگاهی بررسی و یک راهکار مناسب جهت انجام هرچه بهتر گزارش صبحگاهی ارائه گردد . روش بررسی : این مطالعه مقطعی-توصیفی روی 45 نفر از دانشجویان و اساتید هیئت علمی بیمارستان آموزشی و پژوهشی امام رضا صورت گرفت. در این نظر سنجی، شرکت کنندگان در تحقیق به پرسشنامه 9 سؤالی که حاوی مهمترین جنبههای اداره و محتوای گزارش صبحگاهی بود، پاسخ گفتند. یافتهها : اکثریت اساتید (66%) طبابت مبتنی بر شواهد را به عنوان مهمترین مطلبی که باید در گزارش صبحگاهی بحث شود عنوان نمودند در حالی که اکثریت دانشجویان (58%) بررسی تشخیصی را در پاسخ به این سؤال عنوان کردند. اکثر اعضاء هیئت علمی (73%) آموزش را مهمترین هدف دانستهاند در حالی که بیشتر کارورزان (60%) فکر میکنند که ارزیابی آنان و کیفیت درمان مهمترین هدف میباشد و آموزش در مرحله دوم میباشد. در مورد مسئول جلسه گزارش صبحگاهی اکثریت اساتید (41%) استاد متخصص را مناسب دانستند در حالی که اکثریت دانشجویان عنوان کردند استاد فوق تخصص مناسب است. نتیجهگیری : نتای ج حاصل از این نظرسنجی نشان میدهد که دانشجویان و اساتید در مورد هدف از برگزاری گزارش صبحگاهی و محوریت بحث در آن و همچنین مسئولیت هدایت جلسات اختلاف نظر دارند. از دید اساتید، آموزش مهمترین هدف گزارش صبحگاهی است در حالی که دانشجویان هدف از برگزاری گزارش صبحگاهی را ارزیابی خود و کیفیت درمان میدانستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
گزارش صبحگاهی، استاد، نظر سنجی
عنوان انگلیسی
A study of viewpoints of students and faculty members of Tehran Imam Reza Hospital (AS) on mission and how to do morning reports
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction : In this study, we examined viewpoints of students and faculty members on mission and method of morning report and offer some strategies for increasing quality and efficiency of morning report using a questionnaire based on some fundamental questions. Materials and Methods: This cross-sectional study was performed on 45 students and faculty members of teaching & research in Imam Reza Hospital. The participants responded to the nine-item survey questionnaire about how they implement morning reports. Results: The majority of instructors and trainers (%66) reported evidence-based practice as the most important need that should be debated in morning reports while the majority of students (%58) reported diagnostic evaluation in response to the question. The majority of trainers and instructors (%41) told that the appropriate chairperson of morning reports is a specialist, while the majority of students suggested sub-specialists. Conclusion: Students and faculty members had different views about the purpose and discussion focus of morning report. There was different views about who should take the responsibility to conduct the meetings. Most students and faculty members agree that the educational message for the morning session is the best method of internal monitoring. They also reported that the best way to evaluate students by trainers is mastery of students on presentations and their contents.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Morning report, survey, faculty members
نویسندگان مقاله
کامران آزما | k azma
the physical medicine and rehabilitation department of the army university of medical sciences
گروه طب فیزیکی و توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی ارتش (Artesh university of medical sciences)
بابک شکارچی | b shekarchi
the radiology department of the army university of medical sciences
گروه رادیولوژی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی ارتش (Artesh university of medical sciences)
ایمان ناصح | i naseh
imam reza hospital, tehran
تهران، بیمارستان امام رضا ع
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-33&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات