این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۵۶-۶۰
عنوان فارسی
بررسی کیفیت برگزاری گزارشهای صبحگاهی در بیمارستان آموزشی شهید صدوقی یزد در سال ۱۳۸۶
چکیده فارسی مقاله
مقدمه : گزارش صبحگاهی اساس برنامههای آموزشی رزیدنتهای داخلی از سالیان پیش بوده است و از گروههای گوناگونی از اساتید و دانشجویان با اهداف آموزشی مختلف تشکیل شده است ولی هنوز الگوی فراگیری برای آن ارائه نشده است لذا ما تصمیم به ارزیابی کیفیت برگزاری گزارشهای صبحگاهی در بیمارستان شهید صدوقی یزد گرفتیم . روش بررسی : مطالعه به روش توصیفی و به صورت cross-sectional بر روی 117نفر(37 مرد و80 زن) از دانشجویان در سه دوره دستیار, کارورز و کارآموز هر کدام 39 نفر و در 3بخش (داخلی , اطفال و زنان) انجام شد. به دانشجویان پرسشنامه ای شامل 29 سوال جهت بررسی کیفیت گزارش صبحگاهی بخش های مختلف داده شد. نتایج جمع آوری و توسط آزمون Chi-square تحلیل شد و برای هر پرسشنامه امتیازی بر اساس معیار از قبل تعیین شده تعلق گرفت و داده ها به دو گروه عالی و متوسط تقسیم شدند. نتایج : در میان بخش های مختلف آموزشی ارتباط معنی داری در سطح 05/0 بین امتیاز( Score )تعلق گرفته به هر پرسشنامه و جنس وجود ندارد. ولی بین سه بخش مذکور و Score اختلاف معنی داری وجود داشت ( P=0.019 ) و بخش زنان( 48%) درسطح عالی قرار داشت.22.2% از دانشجویان گزارش های صبحگاهی را با پی گیری عنوان کردند.55.6% از کل دانشجویان گزارش های صبحگاهی را در سطح دستیار بیان داشتند. 7/66% دانشجویان ارایه مطالب را به صورت پرسش و پاسخ و 3/33% به صورت متکلم وحده عنوان کردند.3/66% از دانشجویان مثمر ثمر بودن گزارش صبحگاهی را در manage بهتر بیماران بیان کردند. نتیجه گیری : با توجه به نتایج بدست آمده پیشنهاد می شود evidence شامل: فیلم ،مقاله ، کتاب و... متناسب با بیمار ارائه شده برای ارتقاء گزارشات صبحگاهی معرفی گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
گزارش صبحگاهی ، رزیدنت، بیمارستان، آموزشی، آموزش بالینی
عنوان انگلیسی
Quality of Morning Report at Yazd Shahid Sadoughi Teaching Hospital in 1386
چکیده انگلیسی مقاله
ackground : Morning report has been the basis of educational programs for internal residents over years. It consists of various groups including instructors, trainers, and students with varying educational objectives. Yet, there is no uniform pattern for this purpose. So, the present study was conducted to evaluate the quality of morning report at Yazd Shahid Sadoughi Teaching Hospital. Methods : This was a descriptive cross-sectional study carried out on a total of 117 subjects (37 males, and 80 females) including 39 assistant students, 39 attending students, and 39 trainees in the Internal Medicine, Pediatrics, and Obstetrics Wards. A questionnaire including 29 items was given to the students to survey the quality of morning report in different wards. The related data were collected and analyzed using Chi-square. Each questionnaire was scored on the basis of a predetermined criterion measure. The data were classified into "excellent" and "moderate" groups. Results : No statistically significant difference was found between questionnaire score and sex (P-value = 0.05) yet, there was a statistically significant difference between questionnaire scores relating to the three said wards (P-value = 0.019). The obstetrics ward (48%) was at the excellent level. 22.2% of the students presented their morning reports including a follow-up. 55.6% of the students presented their reports at the assistant level. 66.7% of the students presented their report in the form of question-and-answer, while 33.3% of them presented it as a speech. Further, 66.3% of the students maintained that the morning report has had an effective impact on the management of the patients. Conclusion : Based on the findings, it is advisable to provide evidence as films, papers, books, etc. to promote the quality of morning report.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعیده زارع | s zare
shahid sadoughi university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
زهرا بهنام فر | z behnamfar
shahid sadoughi university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
زهره بهنام فر | z behnamfar
shahid sadoughi university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
محمدرضا میرجلیلی | m r mirjalili
shahid sadoughi hospital, yazd
یزد، بیمارستان شهید صدوقی
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-29&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات