این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۱-۷
عنوان فارسی
روند اجرای پایان نامه های تحصیلی پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: دیدگاههای استادان راهنمای دانشکده پزشکی در مورد اهمیت و مشکلات موجود در روند اجرایی پایان نامه های پزشکی اهمیت زیادی دارد. زیرا دانستن این نکات برنامه ریزان را با نقاط ضعف و قوت شرایط موجود آشنا و امکان بهبود شرایط اجرای آن را فراهممی سازد. بدین سبب مطالعه ای با هدف تعیین دیدگاههای استادان راهنما در مورد مشکلات روند اجرای پایان نامه ها در دانشکده پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شد. روش برسی: در این مطالعه توصیفی - مقطعی تعداد 119 نفر از استادان راهنمای دانشکده پزشکی مورد سؤال قرار گرفتند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده گردید. پرسشنامه ها در بیمارستانهای آموزشی، مطب ها و دانشکده پزشکی توزیع و سپسجمع آوری گردید و نتایج با نرم افزار SPSS بررسی شد. یافته های پژوهش به صورت توزیع فراوانی نسبی و انجام آزمون T و ANOVA تحلیل گردید. نتایج: در مجموع 3/42% افراد مورد مطالعه، وجود پایان نامه را در دوره پزشکی عمومی لازم می دانستند .همچنین بر اساس نتایج این تحقیق، مهمترین مشکلات اجرایی پایان نامه از نظر استادان راهنما دسترسی به استادان راهنمای آمار، تأمین بودجه مناسب و اختصاص زمان مناسب برای راهنمایی دانشجویان می باشد. نتیجه گیری: با اینکه نزدیک به نیمی از استادان وجود پایان نامه را لازم می دانستد اما باید اذعان کرد که روند اجرای پایان نامه های پزشکی همراه با مشکلات متعددی است وتنها با شناخت و برنامه ریزی صحیح می توان آنها را به حداقل رساند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پایان نامه، پزشکی، استادان راهنما، یزد
عنوان انگلیسی
VIEWPOINTS OF SUPERVISORS ABOUT THE PROCESS OF DISSERTATIONS FOR GENERAL MEDICINE PROGRAM SHAHID SADOUGHI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: It is important to know the viewpoints of supervisors about different issues and problems in preparing dissertations (as a mandatory course) in general medicine (MD) program such as the objectives of the course, improving learning methods, problems of the practical phase, and their ideas about the course efficacy. This study explores supervisors’ views concerning the thesis process and its related problems in Shaheed Sadoughi University of Medical Sciences. Methods: In total 119 academic members as supervisors from medical school participated in this cross sectional descriptive study. A self administered questionnaire, which proved to be valid and reliable, was used for data collection. The questionnaires were completed individually in the participants’ office or school. SPSS software was used for data analysis. Results were analyzed according to the frequency distribution of variables and compared by t-test and ANOVA. Results: Of those 42.3% of supervisors believed that thesis is necessary for Medical students but according to the supervisors, the most important problems were access to statistical guide masters allocating appropriate budget, and suitable time's allocation for student's guidance. Conclusion: Our results showed that dissertations in general medicine program are facing some problems, and revising the course plane may improve the quality of dissertations.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جمشید آیت اللهی | j ayatollahi
school of medicine, yazd shahid sadoughi university of medical sciences amp;amp; health services iran, yazd
دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
محمد حسین میر شمسی | m h mirshamsi
school of medicine, yazd shahid sadoughi university of medical sciences amp;amp; health services iran, yazd
دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
سید مهدی حسینی زاده | s m hoseini zade
shahid sadoughi university of medical sciences amp;amp; health services
دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-15&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات