این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت
، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۲۵-۳۱
عنوان فارسی
میزان رضایتمندی و استفاده مراجعه کنندگان از خدمات بهداشتی پایگاه تحقیقات جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: سیستم شبکه بهداشت و درمان یکی از برنامههای موفق کشورمان میباشد که مبتنی بر اصول عدالت اجتماعی و مشارکت مردمی میباشد. میزان بهرهمندی و رضایتمندی مردم از جنبههای مهم مراقبتهای بهداشتی است هدف: . هدف از این تحقیق بررسی رضایتمندی و میزان استفاده مردم از خدمات بهداشتی و درمانی در پایگاه تحقیقات جمعیتی در شهر کرمان میباشد. روش: این مطالعه از نوع پژوهشهای مشارکتی مبتنی بر جامعه ( CBRP ) می باشد که نظرات 328 نفر که با روش خوشهای انتخاب شدند جمعآوری و در پرسشنامه ثبت گردید جمع نظرات مردمی و اطلاعات پرسشنامهها با نرمافزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج: 9/32% از خانوارها فاقد پرونده در مرکز بودند، و بطور میانگین 2/69% از خدمات استفاده نکرده اند. 17% منظم و 8/13% به صورت نامنظم از خدمات بهرهمند میشوند. از مجموع استفاده کنندگان خدمات 6/79% ابراز رضایت کرده اند. از بین 7 خدمات بررسی شده بهترین وضعیت را واکسیناسیون داشت که 47% از این خدمت استفاده و 5/94 درصد آنها راضی و در مقابل کمترین استفاده را از واحد دندانپزشکی با 4/20 به صورت منظم و نامنظم بوده است که 5/37% از استفاده کنندگان ناراضی بوده اند. بحث و نتیجهگیری: سرشماری منطقه و آموزش نسبت به ارزش خدمات PHC به مردم ضروری بنظر میرسد. از طرفی فعال نمودن سیستم نظارت از این مراکز بایستی در دستور کار مسئولین محترم بهداشتی قرار بگیرد تا از سرمایههای بالقوه استفاده بهتری بشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigation of fruition rate and satisfaction of population from Baghodrat health center (Population research bare 2008)
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Health system services are an important program and successful from it’s in our country. Those principles are based on sameness. Social justice and community participation Fruition and satisfaction of population are an important aspect PHC (Primary health care). Objective: This study was done to evaluate fruition rat and satisfaction of population in the community research center of Kerman. Materials and Methods: This study is cross sectional and from kind of community Based participatory research. Views 328 person’s with method of cluster was c collected and data analysis was done. Results: 32.9 Percent had no file. Average 69.9 percent used not from services and only 17.7 percent used regularly and 13.8 percent irregularly. 23.8 percent were unsatisfactory. Among of 7 services had best of situation vaccination that 47% percent of population used regularly and 94.5 were unsatisfactory opposite 17% percent used from dentist services and 34.5 percent were un satisfaction. Conclusion: Census of region and to inform of population and supervise by responsible from this center is necessary that use from potentiality better
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Satisfaction, Fruition, Health services, PRBC
نویسندگان مقاله
محمدرضا افلاطونیان | mohammad reza
مرکز تحقیقات لیشمانیوز، hsr و پایگاه تحقیقات جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
بهناز افلاطونیان |
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی کرمان (Islamic azad university of kerman)
رضا عباسی |
کمیته تحقیقات hsr دانشگاه علوم پزشکی کرمان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jqr.kmu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-115-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات