این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۲۴۴-۲۵۵

عنوان فارسی کیفیت تدریس خلاق بر اساس تجربه دانشجویان پرستاری
چکیده فارسی مقاله  مقدمه: امروزه استادان دانشگاه ها می بایست از راهبردهای سنتی انتقال اطلاعات به سمت راهبردهای آموزشی جدید و خلاق حرکت نمایند. این مطالعه با هدف تبیین دیدگاه دانشجویان پرستاری درباره کیفیت تدریس خلاق انجام شده است. روش: مطالعه حاضر به روش کیفی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 1392 انجام شد. جهت جمع آوری اطلاعات، از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده گردید. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند مشارکت کنندگان اصلی پژوهش (20 دانشجو) انتخاب شدند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش کدگزاری منسوب به استراوس و کوربن استفاده شد. اعتبار یافته ها از طریق چک کردن اعضا، توصیف عمیق و تماس طولانی با محیط پژوهش تامین شد. یافته ها: یافته های این مطالعه نشان داد که سه مضمون اصلی در دیدگاه دانشجو درباره تدریس خلاق وجود دارد که شامل خصوصیات حرفه ای استاد در تدریس، ویژگی های دانشجو و شرایط آموزشی است. بحث و نتیجه گیری: رشد حرفه ای استادان، ویژگی های دانشجویان و نیز شرایط آموزشی از جمله عواملی هستند که می توانند کیفیت تدریس خلاق را تعیین کنند. از این روبهبود شرایط رشد حرفه ای استادان و نیز در نظر گرفتن ویژگی های دانشجویان و همچنین توجه به شرایط آموزشی می تواند به ایجاد محیطی برای تدریس خلاق کمک کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تدریس خلاق، دانشجو، نظریه زمینه ای

عنوان انگلیسی Grounded theory of idea of the quality of teaching creative vision student Nursing and Human Sciences
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Today, university professors must substitute traditional strategies of conveying information for new and creative educational strategies. This study was conducted to determine the views of nursing students on the quality of creative teaching. Method: The present qualitative study was conducted in the School of Nursing and Midwifery of Mashhad University of Medical Sciences, Iran, in the year 2013. Data were collected through semi-structured interviews. The study participants (20 students) were selected using purposive sampling. To analyze the data, the coding method attributed to Strauss and Corbin was used. The validity of findings was ensured through member assessment, deep description, and prolonged exposure to the research environment. Results: In the present study, three main themes in students’ views of creative teaching were achieved that included professional characteristics of the lecturer in teaching, students’ characteristics, and learning conditions. Conclusion: Professional development of teachers, students’ characteristics, and learning conditions are factors that determine the quality of creative teaching. Hence, improving conditions for the professional development of lecturers, and consideration of students’ characteristics and learning conditions can aid the creation of an environment for creative teaching.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سکینه محبی امین | sakineh mohebiamin
سبزوار- توحید شهر- دانشکده ادبیات و علوم انسانی- گروه علوم تربیتی

مهدی ربیعی | mehdi rabiei



نشانی اینترنتی http://jqr.kmu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-495-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات