این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت
، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۱-۱۱
عنوان فارسی
درک دانشجویان پزستاری از محیط یادگیزی بالینی: یک مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: درک دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی در زمینه تصمیم گیری و انتخاب رویکرد یادگیری موثر می باشد. با توجه به اهمیت درک محیط یادگیری بالینی، این مطالعه به صورت کیفی درک دانشجویان پرستاری از محیط مذکور را مورد بررسی قرار داد. روش: این مطالعه بصورت کیفی و با استفاده از تئوری زمینه ای انجام شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از رویکرد گلیزراستفاده گردید. با استفاده از نمونه گیری هدفمند تعداد 35 مصاحبه عمیق با دانشجویان پرستاری و یک مصاحبه به روش گروه متمرکز با 5 نفراز آنها انجام شد. تحلیل مقایسه ای مداوم، همزمان با جمع آوری داده ها و با استفاده از نرم افزارone note 2010 انجام گردید. یافته ها: براساس یافته های پژوهش، مشخص گردید که دامنه ای از محرکات بر درک دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی در قالب یک فرایند چهارمرحله ای تاثیر گذار می باشد که این چهار مرحله موارد زیر را شامل می شود: 1-تجربه و پردازش تصورات و انتظارات اولیه 2- تجربه و پردازش محیط برنامه ریزی شده 3- تجربه و پردازش محیط یادگیری بالینی 4- احساس پرورش استعدادها و صلاحیتهای شخصی و حرفه ای. نتیجه گیری: نتایج حاصل از این پژوهش می تواند به مدرسین و برنامه ریزان درسی درجهت شناخت فرایند درک دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی کمک نماید. همچنین با شناخت بهتر این ادراکات، زمینه برای بهبود درک دانشجو از این محیط فراهم شده و بدین طریق می توان وی را درجهت پرورش استعدادها و صلاحیتهای شخصی وحرفه ای هدایت نمود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
درک، محیط یادگیری بالینی، دانشجویان پرستاری
عنوان انگلیسی
Nursing students perception of clinical learning environments:A qualitative study
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Nursing students’ perception of clinical learning environments is effective on decision making and selection of learning approach. Due to the importance of perception toward clinical learning environments, nursing students’ perception of this environment was examined in this qualitative study. Method: This qualitative study was performed using grounded theory. For data analysis, the glazer approach was used. Using purposeful sampling, 35 deep interviews were conducted and 1 focused group interview was conducted with 5 subjects. Continuous comparative analysis was performed simultaneously to data gathering using OneNote software. Results: It was found that a range of stimuli affect nursing students’ perception of clinical learning environments in the form of a 4-step process. These 4 steps consist of experiencing and processing primary expectations, experiencing and processing the programmed environment, experiencing and processing the clinical learning environment, and nurturing personal and professional talents and capabilities. Conclusion: The results of this study can help instructors and curriculum programmers in understanding the process of nursing students’ perception of clinical learning environments. An understanding of these perceptions can improve students’ perception of these environments and help to nurture their talents and personal capabilities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Perception, Clinical learning environment, Nursing students
نویسندگان مقاله
رضا میرزایی | reza mirzaei
jiroft-second velayat street- 22 velayat alley- second door on left side
جیرفت -خ ولایت دوم-کوچه ولایت 22-درب دوم سمت چپ
فریبا برهانی | fariba borhani
– razi nursing college – medical science university of kerman
دانشکده پرستاری-دانشگاه علوم پزشکی کرمان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
طیبه فصیحی هرندی | tayebeh fasihi harandi
social determinants of health research center, alborz university of medical sciences, karaj, iran
مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز، کرج
سازمان اصلی تایید شده
: مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
نشانی اینترنتی
http://jqr.kmu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-419-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات