این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت
، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۱۲۶-۱۳۶
عنوان فارسی
ادراکات پرستاران از آموزش بیمار در بخش مراقبتهای ویژه قلب: تحلیل محتوا
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: آموزش بیمار از اساسی ترین نقشهای پرستار است وعامل مهمی در ارتقای آگاهی و تغییر رفتارهای بهداشتی بیماریهای مختلف به ویژه بیماری های عروق کرونر می باشد. این مطالعه با هدف تبیین ادراکات پرستاران از آموزش به بیمار در بخش CCU بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند طراحی گردید. روش: این مطالعه به شیوه تحلیل محتوی در سال 1392 انجام شد، 11 پرستار شاغل در بخش ccu با نمونهگیری هدفمند انتخاب گردید. جمع آوری دادهها با مصاحبه نیمه ساختاری عمیق بود، که با روش تحلیل محتوی قراردادی تحلیل شد. یافته ها :بعد از تحلیل محتوای داده ها، سه تم"فرهنگ"،" بستر سازی"و" هماهنگی فرایند اجرایی آموزش بیمار با موقعیت"، حاصل شد که هر کدام از این تم ها دارای طبقات و زیر طبقاتی بودند. نتیجه گیری:بر اساس نتایج حاصله، الگو گرفتن از برنامهریزی آموزش بیمار نامتناسب با موقعیت کاری، منجر به آموزش بیمار به طور موثر نشده و با توجه به وظایف تعریف شده برای پرستاران موجب ابهام نقش میشود. لذا ضروری است تا فرایند اجرایی آموزش بیمار هماهنگ با موقعیت هر جامعه ای طراحی شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش بیمار، بیماری عروق کرونر، تحلیل محتوا، مطالعه کیفی
عنوان انگلیسی
Nurses' Perception of Patient Education in Critical Care Units: A Content Analysis
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Patient education is the most fundamental role of nurses and an important factor in raising awareness and changing health behaviors toward various diseases, particularly coronary artery diseases. This study aims to define nurses' perception of patient education in the CCU ward of Valiasr Hospital, Birjand, Iran. Method: This was a qualitative study performed in 2011. In the present study, 11 nurses of CCU wards were recruited by purposeful sampling. Data were collected through semi-structured interviews, and were analyzed using content analysis. Results: Three themes have emerged including culture, knowledge of the patient's background, and education process suited to patients’ culture and society. Each theme has some subcategories. Conclusion: According to the results, it is necessary to design the patient education process based on culture and conditions of the patients’ community in order for that process to be effective.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
راضیه استکی | razieh esteki
غلامحسین محمودی راد | gholamhossein mahmoudirad
نشانی اینترنتی
http://jqr.kmu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-306-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات