این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت
، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۷۶-۸۹
عنوان فارسی
عوامل بازدارنده ارتباط پرستار بیمار در اتاق عمل: آنالیز محتوای کیفی
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: ارتباط حرفهای بین پرستار و بیمار شالوده و زیر بنای مراقبت پرستاری در کلیه بخش ها است. ولی عوامل بسیاری مانع توسعه ارتباط میشود. مطالعه حاضر با هدف" کشف موانع ارتباط پرستار بیمار در اتاق عمل" انجام شد. روش: مطالعه کیفی توصیفی از طریق مصاحبه نیمه ساختار با 16 شرکت کننده( 8 پرستار ، 7 بیمار و یک همراه بیمار) و نیز 14 یادداشت در عرصه تا رسیدن به اشباع داده ها انجام شد. داده ها هم زمان با روش تحلیل محتوای کیفی تحلیل شد. یافته ها: درون مایه اصلی برگرفته شده از این مطالعه « پیچیدگی و پویایی برقراری ارتباط » بود. پیچیدگیهای انسانی ، ماهیت کار پرستار اتاق عمل، موقعیت طرفین جهت برقراری ارتباط و مسامحه از موانع ارتباط پرستار بیمار به شمار می آیند. بحث و نتیجه گیری: این مطالعه منجر به درک بهتر موانع ارتباط پرستار با بیمار در اتاق عمل؛ که اغلب از دید مطالعات کمی پنهان می ماند؛ گشت. طبق دادهها لازم است قوانین و راهبردهایی جهت ارتقاء ارتباط پرستار بیمار در اتاق عمل توسعه یابد .
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Barriers to Developing the Nurse-Patient Relationship in Operation Room: A Qualitative Content Analysis
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Nurse–patient relationship is a fundamental element of nursing care. However, many factors inhibit relationship development. The purpose in this study was to explore barriersto nurse-patient relationship in theoperating room. Method: A descriptive, qualitative study was conducted by means of semi-structured interviews with 16 participants (8 nurses, 7 patients,and 1 relative), and 14 field notes and observationsuntil data saturation. The data were analyzed through conventional qualitative content analysis. Results: The emergent theme was the "complex and dynamic nature of relationship development". This themeconsisted of four main categories: "complexity of humanbehavior", "the nature of operating room nurse’s job", "different conditions for creating a relationship", and "neglecting and marginalizing a relationship". Conclusion: This study provided a better understanding of nurse-patient relationship inhibitors in the operation room an issue that is often neglected in quantitative studies. Based on the results of this study, the development of policies and strategies to increase nurse-patient relationships in the operation rooms are necessary.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرحناز فرنیا | farahnaz farnia
shahid sadoughi university of medical sciences-yazd, iran kerman university of medical sciences
یزد- صفاییه-خیابان بوعلی-دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
عباس عباس زاده | abbas abaszadeh
department of nursing, razi school of nursing and midwifery, kerman university of medical sciences,kerman,iran.
کرمان- اول جاده هفت باغ- دانشکده پرستاری و مامایی رازی کرمان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
فریبا برهانی | fariba borhani
department of nursing, razi school of nursing and midwifery, kerman university of medical sciences,kerman,iran.
کرمان- اول جاده هفت باغ- دانشکده پرستاری و مامایی رازی کرمان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jqr.kmu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-173-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات