این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت
، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۳۲۱-۳۳۱
عنوان فارسی
عمل پژوهی فرایند توانمندسازی کارکنان ستاد پشتیبانی حوزه دفتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: امروزه توانمند سازی کارکنان بیش از آن که به عنوان یک فرآیند مطرح باشد به عنوان یک فرهنگ مطرح می شود. کارکنان سازمان به عنوان گران بهاترین منابع به صورت فعال و دارای ابتکار عمل مشکلات را بررسی و در قالب تیم هایی به حل آن می پردازند. اجرای فرآیند توانمند سازی کارکنان در سازمان های مختلف به ویژه سازمان های مرتبط با سلامت و در شرایط متفاوت ظرایف خاص خود را دارد. این فرآیند در کارکنان ستاد پشتیبانی حوزه دفتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اجرا گردید و نتایج آن مورد تحلیل قرار گرفت. روش: فرآیند توانمند سازی کارکنان بر اساس مدل David Coghlan به روش اقدام پژوهی انجام شد. یافته ها: یافته های این پژوهش موید تاثیر مثبت مداخلات در امر توانمند سازی کارکنان بود. این مداخلات شامل افزایش مشارکت، انجام کار تیمی، آزادی ارتباطات و دسترسی به اطلاعات، شفافیت اهداف، بازخورد و یادگیری سازمانی می باشند. نتیجهگیری: نتایج این تحقیق مداخلات موثر بر توانمند سازی مسئولین حلقه کیفیت را مشخص می نماید. علاوه بر این، برخی موانع در فرآیند توانمند سازی مشخص شد که حذف آنها میتواند به بهبود این فرآیند بیانجامد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
توانمند سازی، اقدام پژوهی، کارکنان، سازمان های سلامت
عنوان انگلیسی
Empowerment of Support Staff of Kerman University of Medical Sciences, Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Nowadays staff development is more a culture than a process. In this culture, organizations’ staff are considered the most crucial resource. They evaluate the existing problems actively and creatively while at the same time they try to solve them in teams. Performing the process of staff development in different organizations especially health organizations has its own fragile points depending upon many different conditions. This process has been done in the central supporting department of the Kerman University of Medical Sciences and its results have been analyzed. Method: Staff development process has been done based on David Coghlan’s Model and it is of action-research type. Results: The findings of this research justify the positive impacts of the intervention on staff development. These interventions include: raising the participation proportion, performing team work, communication freedom, access to information, and clear goals, feedback, and organization learning. Conclusion: The results of this research show the positive impacts of the intervention on development of those in charge of the qualitative cycle. In addition to these there are some barriers in the development process, the omission of which can lead to the improvement of this process.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Development, Action-research, Staff, Health organizations
نویسندگان مقاله
مریم مصباحی | maryam mesbahi
kerman-
کرمان- بزرگراه امام ره میدان پژوهش دانشگاه پیام نور استان کرمان
عباس عباس زاده | abbas abbaszadeh
kerman
کرمان ابتدای هفت باغ پردیزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دانشکده پرستاری مامایی رازی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jqr.kmu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-46-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات