این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۵۹-۶۹
عنوان فارسی
ترجمان دانش و کاربردی کردن تحقیقات، راهکاری جهت افزایش عملکرد پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: به منظور دستیابی به جایگاه دوم علمی و فناوری در منطقه ، یکی از اقدامات در این راستا افزایش عملکرد دانشجویان در زمینه پژوهش می باشد. حال هدف از این مطالعه تبیین دیدگاه و تجربیات دانشجویان در خصوص عملکرد پژوهشی و راهکارهایی برای افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های تحقیقی بوده است. روش کار: مطالعه کیفی با 50 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سال 1390 به عمل آمد. نمونه گیری مبتنی بر هدف و با حداکثر تنوع بودند. از مصاحبه های انفرادی نیمه ساختار تا رسیدن به اشباع داده ها استفاده شد. از همه شرکت کنندگان حداقل دو سوال باز شد "وقتی می گویم تحقیق و دانشجو چه به ذهن شما می آید؟ برای اینکه عملکرد پژوهشی دانشجویان افزایش یابد چه امتیازهایی دانشجویان لازم دارند"از "تحلیل محتوا" برای آنالیز استفاده شد . یافته ها: "تحقیقات کاربردی"، "تحقیقات جدید و آزمایشگاهی"، "منفعت تحقیق برای جامعه"، "همراهی و همدلی استاد با دانشجو"، "ایجاد انگیزه" از مضامینی است که از این مطالعه استخراج شده است. شرکت کنندگان "دانشجویی" را مترادف با خلوص نیت برای طلب علم و توسعه کشور از طریق پژوهش ذکر نمودند. "نتایج پژوهش ها به صورت کاربردی در جامعه دیده نمی شود" گلایه غالب شرکت کنندگان بوده است. نتیجه گیری: دانشجویان خواهان همراهی و همدلی اساتید و یادگیری فراتوانمندی ها می باشند. انجام تحقیقات تکراری و عدم به کارگیری آن ها در جامعه سبب یاس پژوهشگران جوان می گردد لذا به نظر می رسد فرهنگ حاضر پژوهش در میان قشر جوان دانشجویی نیاز به ارتقا دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Mechanism for Increasing the Performance of Medical Students
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: In order to stand second in the field of science and technology, research-related activities of students need to be promoted. The aim of this study was to explain the views and experiences of students regarding research. It also tried to recommend strategies for increasing the students' participation in research activities. Method: A qualitative study with 50 students of Golestan University of Medical Sciences was performed during 2011. Purposeful sampling with maximum diversity was used to select participants. Individual semi-structured interviews were conducted to achieve data saturation. All participants were asked at least two open questions: "What does the word research bring to your mind?" and "What concessions will increase the quality of research performed by students?". Content analysis was used to analyze data. Results Applied research", "novel laboratory research", "benefits of research for the society", "providing the students with support and empathy", and "motivation" were among the derived themes. Participants considered a student as an individual sincerely eager to seek the development of the country through science and research. Most participants complained that the results of different studies are not applied in the community. Conclusion: Students anticipate support and empathy from their teachers. They want to learn competency. Performing duplicate research and not using the obtained results would despair young researchers. Therefore, the current research-related culture among young students requires to be promoted.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
لیلا جویباری | lila joibari
گرگان دانشگاه علوم پزشکی
محدثه یوسفی پور | ohadeseh yosefipour
گرگان دانشگاه علوم پزشکی
اکرم ثناگو | akram sanagoo
گرگان دانشگاه علوم پزشکی
نشانی اینترنتی
http://jqr.kmu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-40-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات