این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی رابطه بین اعتیاد به اینترنت و اشتیاق تحصیلی دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
اهداف: یکی از عوامل مهمی که می تواند بر وضعیت تحصیلی دانشجویان تاثیر منفی داشته باشد، اعتیاد به اینترنت است. هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین اعتیاد به اینترنت و اشتیاق تحصیلی در دانشجویان بوذ. ابراز و روش ها: روش پژوهش توصیفی- همبستگی است. در پژوهش حاضر 200 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرکرد در سال تحصیلی 1394- 1393 به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه اعتیاد به اینترنت و مقیاس اشتیاق تحصیلی پاسخ دادند. داده های جمع آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تحلیل شدند. یافته ها: نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین اعتیاد به اینترنت و اشتیاق تحصیلی (عاطفی، رفتاری، شناختی) رابطه منفی و معنادار وجود دارد (01/0>P). نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که اعتیاد به اینترنت می تواند به صورت منفی اشتیاق به تحصیلی در دانشجویان را پیش بینی نماید. نتیجه گیری: نتایج تحقیق حاضر دلالت بر نقش منفی اعتیاد به اینترنت در اشتیاق تحصیلی داشجویان دارد. بنابراین باید در برنامه های مبتنی بر ارتقاء اشتیاق و عملکرد تحصیلی دانشجویان به این موارد توجه ویژه شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتیاد به اینترنت، اشتیاق تحصیلی، دانشجو
عنوان انگلیسی
Surveying the relationship between internet addiction and Academic Engagement of students
چکیده انگلیسی مقاله
negative impact on students' academic achievement. The aim of present research is surveying the relationship between internet addiction and Academic Engagement of students. Method: The research method is descriptive-correlational. In this study 200 Students of shahre-kord Payame Noor University in the academic years of 2013-2014 were selected by random clustering sampling method and responded to Internet Addiction questionnaire and Academic Engagement scale. The gathered data were analyzed by Pearson correlation coefficient and regression analysis. Results: results showed that there exist a negative and significant relation between internet addiction and Academic Engagement (Emotional, behavioral, cognitive) (P>0/01). The results of regression analysis showed that internet addiction could negatively predict Academic Engagement in students. Conclusion: The results indicate the negative role of Internet addiction on Academic Engagement of students. Thus in Programs based on improving students' academic performance and Engagement, these cases should be given special attention.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
internet addiction, Academic Engagement, students
نویسندگان مقاله
بی نظیر گنجی | binazir ganji
سمیرا توکلی | samira tavakoli
فایزه بنی اسدی شهربابک | faezeh bani asadi shahr e babak
سکینه اسدی | sakineh asadi
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1280-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات