این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۳۵-۵۰

عنوان فارسی اولویت بندی خواسته های مشتریان در روش QFD با استفاده از کنترل فازی
چکیده فارسی مقاله (QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT) QFD یکی از ابزارهای کارآمد در مدیریت کیفیت است که جهت بهبود کیفیت محصول و خدمت در صنایع مختلف کاربرد وسیعی دارد و به عنوان یکی از روش های مهندسی کیفیت سعی در لحاظ نمودن نیازهای مشتریان در محصول به منظور افزایش رضایت آنها دارد. اهمیت نیازها و خواسته های مشتریان به صورت مقادیر مبهم می باشد، از طرفی در رتبه بندی نیازها تنها به بعد اهمیت توجه می شود. در این مقاله علاوه بر کمی کردن ترم های زبانی به وسیله منطق فازی و شناسایی فاکتورهای کلیدی به کمک ماتریس اهمیت رضایت، با استفاده از کنترل فازی با در نظر گرفتن اثر توام اهمیت و رضایت نیازها، روشی جهت اولویت بندی خواسته های مشتریان در ماتریس خانه کیفیت به همراه یک مطالعه موردی برای محصول یک کارخانه لاستیک سازی معرفی می گردد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شکری زاده رضا | شکری زاده رضا
دانشکاه آزاد اسلامی واحد سیرجان

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان (Islamic azad university of sirjan)

شکری زاده رضا | شکری زاده رضا
دانشکاه آزاد اسلامی واحد سیرجان

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان (Islamic azad university of sirjan)

خاضکی حمیدرضا | khazaki hamidreza


مهدیار مهدی | mahdyar mehdi



نشانی اینترنتی http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-26&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات